Bez nade- Colleen Hoover/ Recenzija

Prije nego li počnem s recenziranjem ove knjige, htjela bi se ispričati što me nije bilo dugo. Kao što vidite, blog se nalazi na drugom mjestu i sve je nekako uređeno. Nadam se da će vam se svidjeti ovaj osvrt te da će vas natjerati da pročitate ovo fenomenalno djelo Colleen Hoover. Pa počnimo… 😊

Kao i uvijek stavit ću vam kratki sažetak koji se nalazi na poleđini knjige, čisto kako bi dobili kratki i “službeni” uvid u radnju.

Dvoje mladih s teškom prošlošću kreće na strastveno, fascinantno putovanje prema otkrivanju pouka o življenju, ljubavi, povjerenju i, iznad svega, moći izlječenja koju može donijeti samo istina. Sky, učenica četvrtog razreda srednje škole, upoznaje Deana Holdera, dečka kojega prati glas o promiskuitetnosti ravnoj njezinoj. Već od prvog susreta on je ispunjava strahom, ali ne može ga izbaciti iz misli. U njemu ima nečega što budi uspomene na njezinu duboko nesretnu prošlost, na vrijeme koje se svom silom trudila potisnuti. Iako ga je čvrsto odlučila izbjegavati, njegovo neumljivo proganjanje i zagonetni osmijeh slome joj moć obrane i između njih nastane sve čvršća veza. No, Holder cijelo to vrijeme čuva svoje tajne. Kad one budu otkrivene, Sky će se zauvijek promijeniti, a njezino povjerenje prema svijetu moglo bi pasti kao žrtva užasne istine…”

Dragi moji, ova knjige je nešto posebno. Ona je jedna od onih koje pogađaju ravno u srž. Pročitala sam ju prije nekih mjesec dana i od tada razmišljam što da vam napišem. Još uvijek sam toliko pod dojmom ove knjige i mogla bi reći kako spada u kategoriju omiljenih knjiga 2017. Naši su je davno preveli, pa se pitam gdje sam bila do sad?

Sky je sedamnaestogodišnjakinja koja se razlikuje od svojih vršnjaka po mnogočemu. Njezina majka nije sklona suvremenoj tehnologiji tako da Sky nema pristup televiziji, mobitelu, kompjuteru i internetu. Do sada se školovala kod kuće. Školski hodnici, kantina, nova okolina samo su neke od stvari s kojima će se ove godine suočiti. Ono što ima je odana prijateljica Six koja je sklona kršenju pravila, te brižnu majku s kojom ima snažan odnos.

Sky nema sposobnost zaljubljivanja. Ne osjeća zološki vrt kada se poljubi s dečkom. To će se promijeniti kad jednog dana u njezin život ušeta prokleto zgodan Dean Holder. Dečko zbog kojeg sve cure ostaju bez daha, a čini se kako ni Sky neće biti iznimka.

Njih dvoje nalijeću jedno na drugo jednog popodneva u dućanu. Kada im se sretnu pogledi, Sky podsjeti Deana na osobu koju je davno izgubio. Istrčava za njom iz dućana i pita ju za ime. Nakon što mu odgovori da se zove Sky, ostaje pomalo razočaran i zbunjen, ali ne odustaje. Traži ju osobnu, što nju pomalo prestraši te postaje drska. Ulazi u auto i odlazi. Nije sigurna je li joj srce udara zato jer je pobjegla od potencijalnog psihopate ili zato što joj se čak i svidio.

Sky ima običaj trčati svakog jutra, ali iz nekog razloga nije stigla te je taj dan odlučila otići na popodnevno trčanje. Kada je došla do svojeg odredišta, iznenada naleti -molim bubnjevee- ni manje ni više, nego na Holdera. Baš kada ga je optužila kako ju prati, kaže joj da se nalaze ispred njegove kuće. Nakon malo razgovora Sky se opusti i pomisli kako ga je krivo procijenila te mu dopušta da trči s njom do doma.

“Većinu je ljudi lako pročitati. Oni su jednostavni. Holder na više razina izgleda zbunjujuće i komplicirano.”

Holder i Sky idu u istu školu. Oboje su na poprilično “lošem” glasu. Dok Sky prati priča kako se lako daje dečkima, Holder je optužen da je pretukao dečka samo zato jer je drugačije spolno orijentiran. Što im je zajedničko? Ni ona ni on nisu takvi.

Njih dvoje postaju bliski. Taman kad stvari između njih postanu donekle normalne, jedna narukvica će potvrditi Holderove sumnje i više ništa neće biti isto.

“Nekad moraš izabrati iz hrpe pogrešnih izbora jer nema ispravnih. Moraš izabrati onaj koji ti se najmanje čini pogrešnim.”

Teško ću pronaći prave riječi da opišem Sky kako treba. Na prvi pogled je hladna, pomalo nedodirljiva, ali kada je bolje upoznaš shvatiš koliko je dobra osoba. Osoba koja je iz nekog nepoznatog razloga slomljena. Baš kao što piše na poleđini knjige “Sky će se zauvijek promijeniti, a njezino povjerenje prema svijetu moglo bi pasti kao žrtva užasne istine”. Morate upoznati Sky i njezinu priču. Neće vas ostaviti ravnodušnima…

“Sve što sam mislila da razumijem nakon svih ovih godina, raspada se, otkrivajući stvari koje ne želim znati. Lagali su mi i prestravljuje me otkriti ono što mi se svi trude sakriti.”

Holder je… Huh, poseban. Stvarno je. Sada ćete reći da to govorim za gotovo svakog muškog lika i ja ću se osjećati kao book slut, ali on je doista očaravajuć. Zanemarimo dobru građu, govorim o njegovoj osobnosti. On je dokaz da dečko može voljeti samo jednu curu svim srcem.

Sebe opisuje kako beznadnu osobu, ali daleko je od toga. Imate moju riječ da će vam Holder ukrasti srce samo tako. Ipak, pošto je moje srce zauzeto već tri godine, Holdera prepuštam vama i Sky (kasnije mi možete zahvaliti 😉). Brižan, šarmantan, komičan, uporan i pažljiv, samo su neki od epiteta koji opisuju Deana.

“Onaj trenutak kad moje usne dodirnu tvoje, to će biti tvoj prvi poljubac. Ako nisi nikad ništa osjetila, kada te netko drugi poljubio, onda te nitko nikada i nije poljubio. Ne onako kako te ja namjeravam poljubiti.”

Već jako dugo nisam čitala ovako nepredvidljivu knjigu. Upustila sam se u čitanje s mišlju da već znam kako će se sve odigravati. On bad boy, ona slomljena i nekako će pokušati “zacijeliti” jedno drugo. Da će ovo biti još jedna klasična ljubavna priča. Ova knjiga vas na početku pusti da vjerujete u što god želite. Dopusti vam da mislite kako znate cijelu radnju, a onda odjednom, ostavi vas bez teksta. Garantiram da nitko od vas neće očekivati kraj kakav ima ova priča. Rasplet je veliki Blow mind.

Prva knjiga koju sam pročitala od autorice Colleen Hoover je Opasna ljubav. Tek sada, čitajući ovu knjigu, puno više ju cijenim kao spisateljicu.

Izdavač ove knjige je ALGORITAM te knjigu možete naručiti preko Facebooka. Bez nade je Young adult knjiga koja ima 303 strane. Ocjena koju bi joj dala je definitivo čista petica. Pogotovo za takvu nepredvidljivost, svaka čast. Izvorni naslov ove knjige glasi “Hopless” pa obratite pažnju na to dok ćete čitati, a nadam se da hoćete jer bio bi grijeh dopustiti da vam ova knjiga ne dođe u ruke.

Uglavnom, topla preporuka! 😊

Ako vam se sviđa moj rad, možete me zapratiti i na ostalim društvenim (samo kliknite na tekst):